Легендарний Fiat 600 Multipla підкорює Лондон

Легендарний Fiat 600 Multipla підкорює Лондон

Fiat 600 Multipla, тріумф італійського стилю і попередник всіх однооб’ємних автомобілів MPV, буде грати головну роль на виставці «Cars: Accelerating the Modern World» (Автомобілі: прискорюючи сучасний світ ) в музеї V&A в Лондоні. Виставка, що відкривається 23 листопада, фокусується на впливі автомобіля на суспільство і включає моделі автомобілів, які стали реальними соціальними і економічними прискорювачами протягом усього двадцятого століття.

Мета виставки – показати автомобілі, які змінили світ за останні 130 років, з точки зору дизайну, інновацій та соціального впливу. Вона складається з трьох основних розділів і включає більше 250 об’єктів і 15 автомобілів, в тому числі перший в історії запатентований автомобіль, прототип літаючого автомобіля і одну з найбільш знакових моделей італійського автомобілебудування – Fiat 600 Multipla.

Представлений на автосалоні в Брюсселі в 1956 році, Fiat 600 Multipla запропонував абсолютно нову форму і винятковий внутрішній простір. З трьома рядами сидінь він може з комфортом розмістити шість чоловік або, якщо скласти чотири сидіння, може запропонувати великий, універсальний вантажний простір. Завдяки своїй універсальності і надзвичайній практичності, «Multipla» вже більше десяти років є гордістю таксистів і італійських сімей.

Автомобіль, виставлений в Лондоні, є частиною колекції FCA Heritage і, як правило, експонується в історичному центрі Fiat в Турині. У 120-ту річницю Fiat відділ FCA Heritage організував ряд заходів на честь Fabbrica Italiana Automobili Torino, яка досягла цієї знаменитої віхи. Серед них нагадаємо про участь Fiat 3½ HP 1899 року, що належить FCA UK Ltd і постійно експонується в Національному автомобільному музеї Больє, в пробігу класичних автомобілів «Veteran Car Run» з Лондона в Брайтон.

Fiat 600 коротко
Історія Fiat 600 почалася в 1955 році, коли нова модель почала масову автомобілізацію в Італії. Автомобіль – це компактний дводверний чотиримісний седан із заднім двигуном і приводом. Розробка нового автомобіля почалася кількома роками раніше, і 15 липня 1953 року Вітторіо Валлетта – тодішній президент і генеральний директор Fiat – організував день, повністю присвячений тестуванню Fiat 600 (в той час під назвою «100», за номером проекту дизайнера Данте Джакози). Після багатьох випробувань на трасі день завершився засіданням всієї президентської ради Fiat, на якій було схвалено продовження проекту. У той день була поширена ідея про те, що для Fiat 600 може бути також зроблена версія «універсал», і після короткого етапу проектування вона стала називатися Multipla. Його офіційний дебют відбувся в січні 1956 на автосалоні в Брюсселі, якому кілька місяців тому передувало пам’ятне починання седана Fiat 600: в 1955 році автомобіль став головним героєм знаменитого рейду Рим-Калькутта, подолавши понад 12 000 км всього за 11 днів.

В версії «multi-space» використовується механіка седана Fiat 600 з консольним заднім двигуном, але з пасажирським відділенням, яке займає усю передню частину. Краще його побачити, ніж описати: замість переднього капота (зайнятого баком і запасним колесом в версії седана) у Multipla є двомісний диван. Фасад машини майже повністю вертикальний, як у мініавтобуса. В результаті вийшов автомобіль, який виглядав так, як ніби він рухається задом наперед, з більш обтічною і аеродинамічною задньою частиною, яка може вмістити три ряди сидінь і до шість осіб.

Fiat 600 Multipla має четверо дверей: дві спереду, що відкриваються проти вітру, і дві ззаду. Універсальність автомобіля дозволяє складати один або обидва ряди задніх сидінь, щоб створити рівномірну плоску вантажну поверхню завдовжки майже два метри. Multipla також може бути перетворений в крихітний автофургон з заднім «двоспальним ліжком», як говорилося в рекламі в той час. Версія таксі швидко вторглася в італійські міста, ставши одним із символів післявоєнного економічного буму країни.

У 1960 році Fiat оновив лінійку 600-х – седанів і Multipla – новою версією D. Робочий об’єм двигуна збільшився, а продуктивність покращилася, але без збільшення споживання: низькі експлуатаційні витрати залишалися ключем до успіху Fiat 600. Завдяки цим поліпшеним характеристикам поширення Multipla в його комплектації таксі збільшилася: сидіння переднього пасажира було замінено багажною стійкою, а на передній панелі був встановлений таксометр. Зовні кузов залишився незмінним, а задня частина салону була оснащена двома фіксованими сидіннями і двома відкидними сидіннями для двох або чотирьох пасажирів.

Типове розфарбування італійських таксі в шістдесяті роки було двокольоровим: чорний у верхній частині кузова і темно-зелений знизу. 600 Multipla був облагороджений цією колірною комбінацією, і багато приватних автомобілів замовлялися в цій двокольоровій версії. Надійність і низькі експлуатаційні витрати були ключем до успіху версії Taxi, всюдисущої і дуже відмінної риси кожного італійського міста і яскравим символом 1960-х років. 600 Multipla став класичним службовим автомобілем, використовуваним багатьма італійськими компаніями (незабутнє розфарбування, створене Abarth для знаменитої реклами глушників), і він же надихнув на створення фургона 600 T.

Fiat 600 Multipla експонуватиметься в рамках виставки «Cars: Accelerating the Modern World» в музеї V&A до 19 квітня 2020 року. Отримати більш докладну інформацію про виставку можна на сайті www.vam.ac.uk/exhibitions/cars, а дізнатися більше про FCA Heritage на сайті www.fcaheritage.com .

НА ЗАВЕРШЕННЯ

Музей V&A
Музей Вікторії і Альберта в Лондоні (V&A) є провідним у світі музеєм мистецтва, дизайну та перформансу з колекціями, що не мають собі рівних за своїм розмахом і різноманітністю, що охоплюють 5000 років творчості людини. Він був створений в 1852 році, щоб зробити твори мистецтва доступними для всіх і надихати британських дизайнерів і виробників. Сьогодні його мета – підтримати творчу індустрію, надихнути нове покоління і пробудити уяву кожного.