Panda Raid 2019, Fiat Panda Cross – чемпіон пустелі

Panda Raid 2019, Fiat Panda Cross – чемпіон пустелі

Тепер, в своєму одинадцятому випуску, регулярне ралі Panda Raid, зарезервоване для автомобілів Panda 4×2 і 4×4, зроблених до 2003 року, стало класикою в календарі Rally Raid, який є категорією легендарного Дакара, хоча і зберігає свій аматорський дух. У цьому році на старті в Мадриді було близько 400 класичних Panda з усього світу. Вони вирушили в подорож на відстань більше 3000 кілометрів від іспанської столиці до Марракеша, перлини пустелі.

Різнобарвний караван перетинав важкодоступні місця, що було б складним завданням навіть для досвідченого позашляховика більшого розміру. Курс не відштовхнув нестримний Fiat, який ще раз показав себе дуже зручним в залитих сонцем селах і на піщаних стежках. До старовинних автомобілів приєднався нинішній Fiat Panda Cross 4×4 з двигуном 0,9 TwinAir Turbo, який пройшов весь курс з брендовим апломбом, і навіть прийшов на допомогу деяким ветеранам, які застрягли в пустельних дюнах. Це була символічна передача між минулим і сьогоденням для Fiat, що з 1980 року став маніфестом «свободи на чотирьох колесах», яку вибрали більш 7,5 мільйонів автомобілістів по всій Європі.

Відправившись з Мадрида (8 березня), мальовничий караван попрямував до узбережжя, точніше в порт Мотріль, звідки він переїхав на поромі до греблі Мохамеда V в Марокко. Це місце, де рейд вступив в свої права, вийшовши на пустельні стежки, піщані ділянки, проблиски пустелі і нескінченні пейзажі, наскільки бачили очі, з заїздами в Бель-Фріссат, Маадід, Мерзуга, Тазоулайт і Тансіхт. Фінальний етап відбувся 15 березня і завершився в легендарному Марракеші.

Місцеві жителі з ентузіазмом вітали чемпіона пустелі нинішній Panda Cross 4×4, природного наступника легендарної Panda 4×4, випущеної 35 років тому, яка поєднує в собі тягову систему, типову для справжнього позашляховика, з компактними розмірами і маневреністю міського автомобіля. Panda Cross може подолати будь-яку перешкоду, завдяки додатковому 2,2-сантиметровому кліренсу і його відмітним розмірам: кут наїзду 24°, передній кут звису 21° і задній кут звису 34°. Він постачається з дуже респектабельною поведінкою на бездоріжжі, яку забезпечує система постійного повного приводу – яку Panda вперше представив в сегменті – в поєднанні з селектором режимів руху, що пропонують три різні налаштуваня (Auto, Off-Road і Gravity Control). Більш конкретно, в режимі «Auto» Panda Cross 4×4 поводиться як автомобіль з переднім приводом, а задні колеса отримують більшу тягу тільки при необхідності. Тоді як в режимі «Off-Road» крутний момент розподіляється по всіх чотирьох колесах, а рушійна сила передається тим, у яких найбільше зчеплення з дорогою за допомогою ELD (електронний блокуючий диференціал). Нарешті, коли селектор знаходиться в положенні «Gravity Control», система впливає на гальма на крутих спусках, щоб підтримувати оптимальний контроль над автомобілем.

Успіх «Panda Raid 2019» доповнює багато технологічних і комерційних рекордів моделі. Не випадково Panda є найбільш продаваним міським автомобілем в Європі протягом останніх 15 років і безперечним лідером в Італії з 2012 року. А також Panda будучи першим міським автомобілем 4WD (1983 рік), також став першим автомобілем у своєму сегменті, який завоював заповітний титул «Автомобіль року» (2004 рік), і в тому ж році він також став першим міським автомобілем, який піднявся на висоту 5200 метрів до базового табору Евересту. У 2013 році це був перший автомобіль в своєму класі, який впровадив автономне екстрене гальмування. У минулому році Panda Waze, сама соціальна Panda в історії, була зіркою в Pandino (CR) – найбільшому в світі зібранні Panda з 365 різними автомобілями з усієї Європи.